Rotider i klubben:

Mandag    kl. 16.00 Eftermiddagsroning for aktive
Tirsdag og onsdagkl. 18,00Aftenroning for aktive efter aftale
Lørdagkl. 8.00Morgenroning for aktive

I klubben findes der både af typerne to åres og fire åres motionsbåde og langtursbåde.

Når du bliver Aktiv medlem i Fredericia Dame Roklub kan du deltage i:

Roning om morgenen, starter kl. 8.00 eller kl 9,00 evt. aftale med andre så du er sikker på der kommer nogen.

Du kan også deltage i ergometerroningen.

Roning om formiddagen, det starter kl. 9.00  eller senere som man aftaler.

Eftermiddagen roning, kl. 16.00 eller efter aftale.

Aftenroning starter kl. 18,00 tirsdag og onsdag, efter aftale.

Du kan også selv aftale med andre om roture.

De faste tider er der for at være siker på at der er nogen at ro med.

Som aktiv roer kan du selv arrangere ture med andre aktive roere, dog skal der være en langtursstyrmand med.

Har du lyst til at komme på vandet og ro, og se delfiner, marsvin og meget andet så kom ned i Fredericia Dame Roklub.

Motion 60+ (både for mænd og kvinder)

Motion 60+ er indført i 2010, du kan ro mandag og torsdag fra kl. 09.00- kl. 12.00 det koster kr. 140,00

pr. måned.

Langtursroning

Al roning udenfor daglig Ro farvand er langtursroning. En langtur er ofte en tur over flere dage med overnatning i andre klubber eller i telt. Du kan være med til at arranger sådanne ture.

Ergometertræning

Fredericia Dame Roklub råder i dag over 7 roergometre (romaskiner). I vinterhalvåret er det muligt at ro ergometerroning på alle tider af døgnet, såfremt du har en nøgle, den kan købes ved bestyrelsen

“se under profil”.

Se under nyheder eller under program for spinding.

Vinteraktiviteter

Selv om roning er en “sommersport”, er det ikke ensbetydende med at vi går i “hi” om vinteren. Vi mødes i klubben og roer ergometerroning og går og løber turer sammen, enkelte erfarne roere roer på vandet.

Derudover har vi vinterklargøring af bådene på programmet. Både og årer skal gøres klar til den næste sæson, vi inddeler os i hold og sliber og lakerer på skift. Vi har det faktisk meget hyggeligt.

Vi har også andre motionsmaskiner, som motionscykel og crossmaskine i klubben og hvis du ikke vil på vandet kan du bruge romaskinerne, og de øvrige maskiner.

Rengøring af klubben

For at holde kontingentet nede, udarbejdes en rengøringsliste, vi bliver opdelt i hold på ca. 4 personer, så hvert hold gør rent ca. 2-3 gange om året, og er dermed med  til at holde rent i klubben. Vi hjælpes ad, så er det faktisk ikke så  surt.

Årlig hovedrengøring

En gang årligt holder vi en store rengøringsdag, lige før vi starter sæsonen. Alle der kan, hjælper til, så vi kun bruger en lørdag formiddag eller en hverdag til det, så er vi klar til den nye sæson.